Bestil din webshop her, og bliv klar til handel på nettet. Du kan prøve en demo før du bestiller.
I forbindelse med handel på nettet handler brugervenlighed især om at gøre det så let for kunderne at købe dine produkter. Men hvordan gør man det i praksis?
Først og fremmest skal man naturligvis finde ud af hvilke ting der skal forbedres, og det gøres bedst ved at indsamle statistik over brugernes / kundernes bevægelser på sitet. Hvis der f.eks. er mange der forlader hjemmesiden allerede efter at have set den første side, så kunne det tyde på at de besøgende man får ikke er specielt målrettede. Denne information kan man så bruge til at forbedre sin markedsføring, således at man får flere målrettede besøgende.
Det kunne også være at der tilsyneladende er mange der er interesserede i produkterne, og går igang med bestillingsprocessen, men falder fra inden ordren er gennemført. Dette kunne tyde på at bestillingsprocessen er for besværligt. Måske skal der udfyldes for mange felter med unødvendige oplysninger, eller måske er det uklart hvad der skal indtastes i de enkelte felter.
Det er ikke unormalt at man ved at forbedre brugervenligheden, kan sænke antallet af kunder der falder fra med hele 50%. Eller med andre ord: At man fordobler salget.
Det er altså helt tydeligt at øget brugervenlighed giver mere handel på nettet.
Brugervenlighed giver mere handel på nettet
Brugervenlighed er et af de absolut vigtigste elementer i forbindelse med handel på nettet. Mange betragter brugervenlighed som noget man kigger på når man laver sin hjemmeside / webshop, men så stopper man også med at tænke nærmere over det. Det er vigtigt løbende at vurdere og forbedre sin sides brugervenlighed, og det kan betyde stor fremgang i din handel på nettet.I forbindelse med handel på nettet handler brugervenlighed især om at gøre det så let for kunderne at købe dine produkter. Men hvordan gør man det i praksis?
Først og fremmest skal man naturligvis finde ud af hvilke ting der skal forbedres, og det gøres bedst ved at indsamle statistik over brugernes / kundernes bevægelser på sitet. Hvis der f.eks. er mange der forlader hjemmesiden allerede efter at have set den første side, så kunne det tyde på at de besøgende man får ikke er specielt målrettede. Denne information kan man så bruge til at forbedre sin markedsføring, således at man får flere målrettede besøgende.
Det kunne også være at der tilsyneladende er mange der er interesserede i produkterne, og går igang med bestillingsprocessen, men falder fra inden ordren er gennemført. Dette kunne tyde på at bestillingsprocessen er for besværligt. Måske skal der udfyldes for mange felter med unødvendige oplysninger, eller måske er det uklart hvad der skal indtastes i de enkelte felter.
Det er ikke unormalt at man ved at forbedre brugervenligheden, kan sænke antallet af kunder der falder fra med hele 50%. Eller med andre ord: At man fordobler salget.
Det er altså helt tydeligt at øget brugervenlighed giver mere handel på nettet.